CS:Legacy – Oświadczenie twórców po ogłoszeniu zakończenia prac nad Classic Offensive
Po niedawnym ogłoszeniu zakończenia prac nad Classic Offensive, wiele osób zaczęło zadawać pytania o przyszłość projektu CS:Legacy. W związku z tym prezentujemy poniżej oficjalny komunikat zespołu deweloperskiego CS:Legacy, opublikowany w mediach społecznościowych.
Wyrazy uznania dla Classic Offensive
„Przede wszystkim chcemy wyrazić uznanie dla zespołu Classic Offensive i ich ostatniego ogłoszenia. Jako długoletni fani Counter-Strike’a doceniamy czas, wysiłek i pasję, które włożyli w swój projekt. Zool i jego zespół byli dla nas bardzo serdeczni od momentu naszej zapowiedzi — nawet udostępnili nasz trailer przy premierze — za co jesteśmy im naprawdę wdzięczni. Rozmawiam z Zoolem prywatnie od czasu ogłoszenia i to naprawdę świetna osoba, która podziela naszą pasję do klasycznych taktycznych shooterów. Niełatwo jest odejść od projektu z pasji, zwłaszcza takiego, który miał ogromne wsparcie społeczności. Życzymy im wszystkiego najlepszego i pozostaniemy w bezpośrednim kontakcie.”
Czym jest CS:Legacy
„Wiemy, że po anulowaniu Classic Offensive wiele osób zastanawia się, co to oznacza dla CS:Legacy. Dlatego chcemy jasno powiedzieć, czym nasz projekt jest – a czym nie jest.
CS:Legacy to całkowicie niezależny, niekomercyjny projekt rozwijany na publicznie dostępnej bazie Source SDK Base 2013 od Valve. Korzystamy z SDK zgodnie z oficjalnymi wytycznymi Valve, dokumentacją Steamworks i licencją SDK, które wyraźnie zezwalają na użycie IP Valve w niekomercyjnych projektach opartych na silniku Source, bez konieczności uzyskiwania osobnej licencji. To ta sama podstawa prawna, w ramach której stworzyliśmy i wydaliśmy CSPromod na SDK 2007 — i nie mieliśmy wtedy żadnych problemów.”
W praktyce oznacza to:
- Korzystamy z publicznego SDK 2013, oficjalnie udostępnianego przez Valve.
- Nie pobieramy opłat za grę – dzięki temu możliwa jest publikacja na Steamie oraz użycie IP Valve.
- Nie ma żadnej monetyzacji, kluczy, przedmiotów czy płatnych opcji w grze.
- Wszystkie zasoby i kod stworzone są od podstaw przez nasz zespół.
- Nie korzystamy z plików z gier Valve; niektóre starsze dźwięki mogą być tymczasowo obecne, ale jesteśmy gotowi je zastąpić.
„Zgodnie z dokumentacją Valve, nasze działania mieszczą się w ramach domyślnej licencji SDK, co pozwala na publikację na Steamie oraz użycie IP Valve. CS:Legacy jest rozwijane w pełni zgodnie z prawnymi i technicznymi wytycznymi Valve.”
Kontakt z Valve
„Jesteśmy w kontakcie z Valve, choć komunikacja jest powolna. Zawsze istnieje możliwość, że zmienią swoje zasady — ale póki co, nie otrzymaliśmy żadnej informacji o zmianach. Gdyby coś takiego się wydarzyło, natychmiast Was poinformujemy. Wytyczne SDK były ostatnio aktualizowane w lutym 2025 i żaden z kluczowych punktów nie został zmodyfikowany.
CS:Legacy nadal jest aktywnie rozwijane w oparciu o oficjalną licencję SDK. Od początku prowadzimy projekt transparentnie, zgodnie z zasadami i z szacunkiem — i to się nie zmieni bez względu na to, co będzie dalej. Od początku dbamy o pełną zgodność – i jeśli coś się zmieni, jesteśmy gotowi się dostosować.”
Co dalej?
„Obecnie pracujemy nad grywalnym buildem wymaganym do przesłania gry do SteamWorks, a także nad nowym publicznym wideo z fragmentami rozgrywki z CS:Legacy. Jeszcze raz dziękujemy wszystkim, którzy są z nami w tej podróży. Wasze wsparcie znaczy dla nas wszystko i będziemy na bieżąco informować Was o dalszych krokach!”
Zespół deweloperski CS:Legacy
Zobacz dokumentację SDK i wytyczne Valve
— CS:Legacy (@CSLegacyGame) May 8, 2025